سبد خرید 0

آموزش سرچ کنسول

اگر به بهبود ظاهر سایت خود در جستجوی گوگل علاقه مند هستید و زمان کمی برای یادگیری در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دارید به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید و در صورت نیاز به تحلیل عملکرد وب سایت خود و آموزش سرچ کنسول دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

آموزش سرچ کنسول

شما نیازی به یادگیری HTML یا کدنویسی ندارید، اما باید زمانی را صرف نحوه سازماندهی و مطالب سایت خود کنید و در صورت لزوم تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید. تلاش و پیگیری مداوم شما می تواند به بهبود نتایج جستجوی شما کمک کند.

  • اگر اکانت گوگل ندارید باید بدانید که در ابتدا شرط لازم برای استفاده از سرچ کنسول داشتن اکانت گوگل است.
  • وارد سرچ کنسول گوگل شوید سپس مالکیت سایت خود را اضافه کرده و تأیید کنید.
  • شما باید به گوگل اطمینان خاطر دهید که مالک وب سایت خود هستید، زیرا سرچ کنسول اطلاعاتی را در مورد سایت به شما نشان می دهد که فقط صاحبان سایت باید آن را ببینند و به شما این امکان را می دهد تا تغییراتی ایجاد کنید که بر نحوه نمایش سایت شما در Google اثرگذار باشد.
  • در اولین فرصت راهنمای سرچ کنسول که در مورد اقدامات اولیه در آن هست را بخوانید. درک این که چگونه باید از راهنمای سرچ کنسول حداکثر استفاده را ببرید و دانستن این موضوع که پنجره راهنمای تعبیه شده قابل کشیدن است مهم است.
  • بسیاری از کاربران فقط یک بار در ماه نیاز به بررسی سریع سایت دارند، مگر اینکه سرچ کنسول به شما هشدار دهد که مشکلی پیش آمده است.
  • اصول اولیه جستجوی گوگل را بیاموزید. برای درک گزارش ها و داده ها باید اول مفاهیم مهم سرچ کنسول را بدانید.
  • گزارش های زیر را بخوانید:

Critical

  • صفحه داشبورد خود را بررسی کنید. صفحه داشبورد شما هرگونه مسائل مهم از جمله مسائل امنیتی یا فعالیت های دستی و همچنین نمودارهای سطح عملکرد شما در Google و موارد مهم دیگر را نشان می‌دهد. صفحه overview را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلاتی وجود دارد که نیاز به توجه شما دارد یا خیر.
  • عملکرد شما در گوگل چگونه است؟ شما میتوانید از طریق سرچ کنسول از یک گزارش عملکرد مناسب برای سایت خود بهره مند شوید. سرچ کنسول انواع این گزارش هارا برای جستجوی وب، نتایج جستجو و Discover را در اختیار شما قرار می دهد.
  • آیا سایت شما هک شده است؟ گزارش مسائل امنیتی را باز کنید تا ببینید آیا گوگل شواهدی دال بر هک شدن سایت شما پیدا کرده است که منجر به تجربیات بد کاربر یا مسدود شدن از جستجو شود یانه. (توجه داشته باشید که وضعیت مسائل امنیتی شما در داشبورد سایت شما نیز ذکر شده است و در صورت بروز مشکل جدید، یک اعلان ایمیل دریافت خواهید کرد، بنابراین اگر صفحه داشبورد شما هیچ مشکل امنیتی را نشان نمی دهد، نیازی به بررسی این گزارش ندارید. )
  • آیا سایت شما قوانین گوگل را نقض کرده است؟ گزارش عملیات دستی را باز کنید تا ببینید آیا سایت شما خط‌مشی‌های Google در مورد قوانین سایت را نقض می‌کند یا نه؟ که اگر نقض کرده باشد می‌تواند سبب حذف محتوای شما از نتایج جستجو شود. (توجه داشته باشید که اگر سایت شما تحت انجام هر گونه عملیات دستی باشد، یک اعلان در داشبورد سایت خود مشاهده خواهید کرد، همچنین هنگام وقوع هر رویدادی یک اعلان از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد، بنابراین اگر صفحه داشبورد شما شما هیچ عملیات دستی نشان نمی دهد، نیازی به بررسی این گزارش نیست.)

Optional

  • در این قسمت میتوانید پی ببرید که گوگل چه صفحاتی را در سایت شما دیده است.
  • همچنین می توانید گزارش‌های مختلفی رادر رابطه با تجربه کاربران در سایتتان ببینید: گزارشاتی از قبیل قابلیت استفاده از تلفن همراه، زمان بارگذاری و رفتار و موارد دیگر. تمام این معیارها می توانند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارند.
  • می توانید نحوه عیب یابی یک صفحه را ببینید. از گزارش بازرسی URL استفاده کنید تا ببینید Google صفحه شما را در صورت بروز مشکل چگونه می بیند.
  • اگر پس از یادگیری اصول اولیه تصمیم گرفتید که موضوعات پیشرفته تری را در رابطه با SEO یا سرچ کنسول یاد بگیرید، می توانید به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید.

مفاهیم مهم سرچ کنسول

این مفاهیم در سراسر گزارش ها و مستندات استفاده می شود. مهم است که آنها را درک کنید، یا ممکن است گزارش ها را درک نکنید (یا اشتباه متوجه شوید).

Property

  • یک اصطلاح عمومی برای وب سایتی که به حساب کنسول جستجوی خود اضافه کرده اید. می توانید لیستی از املاک خود را در صفحه اصلی حساب خود مشاهده کنید.

Verify ownership

  • اثبات مالکیت وب سایتی که در حساب کنسول جستجوی شما به آن اشاره شده است. قبل از اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به آن را ببینید یا در کنسول جستجو به آن دسترسی داشته باشید، باید مالکیت ملک خود را تأیید کنید.

Click/impression/CTR 

اینها معیارهای اساسی برای اندازه گیری عملکرد در جستجوی گوگل هستند. شما می توانید جزئیات بسیار بیشتری در مورد این معیارها در اینجا بیابید.

  • Click

    چند نفر روی پیوند (یا تصویر یا ویدیو) که به سایت شما منتهی می‌شود در جستجوی Google، Discover یا هر جایی که این معیار اندازه‌گیری می‌شود، کلیک کردند.

  • Impression

     چند نفر پیوندی به سایت شما (یا تصویر، ویدیو یا موارد دیگر) در جستجوی Google، در Discover یا هر جایی که این معیار اندازه‌گیری می‌شود، دیده‌اند.

  • CTR

    نرخ کلیک، یا (کلیک ÷ impressions).

Crawl

خزنده‌های وب گوگل پیوندها و نقشه‌های سایت را دنبال می‌کنند تا فهرستی از URLهای عمومی در دسترس را ایجاد کنند که باید از آنها بازدید کنیم. این اولین مرحله در فرآیند اضافه شدن به نتایج جستجوی گوگل است.

Fetch

Google در حین خزیدن، بایت ها را برای یک منبع (صفحه، تصویر، ویدیو) واکشی می کند یا درخواست می کند.

Index

فرآیند تجزیه و تحلیل محتوا و معنای هر صفحه و ذخیره آن در مخزن گوگل. این به Google کمک می کند تا بهترین نتایج جستجو را برای درخواست کاربر تعیین کند.

Googlebot

خزنده وب گوگل Google چند Googlebots مختلف دارد که صفحات شما را به عنوان انواع مختلف دستگاه (یک گوشی هوشمند، یک تلفن همراه یا رایانه رومیزی) درخواست می‌کنند تا نتایج جستجوی متفاوتی را برای کاربرانی که در این دستگاه‌ها جستجو می‌کنند محاسبه کند.

Canonical

اگر همان صفحه را در URL های مختلف میزبانی می کنید، نتایج جستجوی شما می تواند در این صفحات تکراری رقیق شود. برای مثال، ممکن است همان صفحه را در http://example.com/dogs و http://www.example.com/dogs داشته باشید. یک جستجو ممکن است نتایج جداگانه و با رتبه پایین تری را برای هر صفحه نسبت به زمانی که فقط یک صفحه داشتید نشان دهد. در این صورت، باید به گوگل نشان دهید که این صفحات یکسان هستند و یکی را به عنوان متعارف (صفحه رسمی) برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کنید. صفحات یا سایت‌های متعارف را با استفاده از نقشه سایت، تگ‌های HTML یا تنظیمات کنسول جستجو نشان دهید.

robots.txt

نام فایلی در سایت شما که به گوگل می گوید کدام صفحات را از سایت شما درخواست نکند.

Sitemap

فهرستی از URLها در سایت شما که گوگل از آنها به عنوان مکان شروع برای شروع خزیدن یک وب سایت استفاده می کند. نقشه سایت در یک یا چند فایل ذخیره شده در وب سایت شما وجود دارد.

Resource

یک صفحه وب معمولاً بسیاری از منابع اضافی مانند CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر را بارگیری می کند. مطمئن شوید که Googlebot از دسترسی به منابعی که بر معنای صفحه در طول فرآیند نمایه سازی تأثیر می گذارد، مسدود نمی شود.

Render

گوگل سعی می کند تمام صفحاتی را که ایندکس می کند نمایش دهد تا صفحه را همانطور که یک کاربر مشاهده می کند مشاهده کند. رندر فرآیند نمایش صفحه با تصاویر و طرح بندی است تا به گوگل کمک کند تا معنای صفحه را تجزیه و تحلیل کند.

لینک های مرتبط

آموزش گوکل آنالیتیکس 

آموزش سئو

آموزش تگ منیجر

دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید

دوستان عزیز و مخاطبین گرامی وبسایت جادوی سئو، لطفا برای بهتر شدن مان در ارائه خدمات با ثبت دیدگاهتان ما را یاری فرمایید.

جدیدترین مقالات

اطلاعات خود را بروز کنید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.seomagic.ir/?p=7307

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

 جادوی سئو